“Prototechnikos” darbuotojai griebia mokslo jautį už ragų

2011 09 30 Šaltinis: UAB „Prototechnika“

Informacijos šaltinis: UAB “Prototechnika”

Verslo valdymo, apskaitos ir duomenų analizės sistemas kurianti bei diegianti bendrovė “Prototechnika” nusprendė griebti mokslų jautį už ragų: jei semtis žinių, tai visiems, jei skirti tam laiko, tai rimtai. ES fondų lėšomis iš dalies finansuojamuose darbuotojų mokymų projekte “Prototechnika” vadovų ir darbuotojų profesinės kvalifikacijos tobulinimas” dalyvauja visi įmonės specialistai, projektas trunka daugiau kaip metus.

“Prototechnikos” specialistai pripažįsta, kad mokymai ne tik sustiprina ryšį su kolegomis – keičiasi ir darbų organizavimo įpročiai, atrandamos įmonės procesų valdymo klaidos, sugebama į konfliktines, sudėtingas situacijas pažvelgti kitu kampu. Vidmantas Narijauskas, bendrovės programavimo skyriaus vadovas, drauge su kitais kolegomis mokosi “Lean” metodologijos principų. Ši automobilių gamintojo “Toyota” sukurta ir sėkmingai pritaikyta sistema padeda iš esmės pakeisti įmonės požiūrį į veiklos procesus ir jų valdymą. Pasak V. Narijausko, nors “Lean” mokymai suteikia daug praktinės naudos, tačiau užsiėmimų metu svarbiausia įsisavinti naujus įgūdžius, išmokti identifikuoti problemas ir koncentruotis į tai, kas svarbu.

Sveria naudą



“Lean” metodologija leidžia suvokti, kurie įmonėje vykstantys procesai yra nuostolingi, tačiau mokoma ne mažinti gamybos sąnaudas, o eliminuoti neefektyvius, pasikartojančius ar vertės klientui ir įmonei nenešančius procesus. Juk gamyboje didžiausi nuostoliai patiriami tada, kada perteikiama netiksli informacija, o darbas atliekamas nekokybiškai. “Lean” padeda suvokti, kurioje grandyje paliekame klaidų, kaip jų išvengti, ką daryti kitaip, kad pasiektume geriausių rezultatų”, – sako V. Narijauskas.

“Lean” mokymuose dalyvauja 20 “Prototechnikos” specialistų. Į komandas pasiskirstę darbuotojai analizuoja skirtingus įmonės procesus. Pavyzdžiui, viena darbo grupė analizuoja informacijos paieškos procesą ir ieško sprendimų, kaip jį galima būtų tobulinti.

Kęstutis Skukauskas, “Prototechnikos” direktorius plėtrai, planuoja, kad įsisavinus “Lean” principus ir požiūrį į įmonėje vykstančius procesus, nauji produktai bus kuriami keliolika kartų greičiau, o pridėtinės vertės nekuriančių veiklų skaičius turėtų sumažėti apie 30 %.

Darbas darbą veja

Kituose mokymuose dalyvavę “Prototechnikos” darbuotojai pasakoja, kad “Agile” metodologiją atskleidžiančių užsiėmimų metu sėmėsi programų vadybos žinių, analizavo produktų valdymo ciklus, modeliavo situacijas, peržvelgė sėkmės pavyzdžius. Įgytas žinias praktikoje taikanti produkto grupės vadovė Giedrė Milto sako, kad “Agile” metodologija leidžia suplanuoti darbus, o vėliau įvertinti, ar šie planai buvo įgyvendinti.

“Toks darbų planavimas įneša daugiau savikontrolės, tačiau kelia ir naujų iššūkių: ar sugebėsime pakeisti savo įpročius, ar galėsime darbus atlikti iš anksto numatyta tvarka, nors kolega ir prašo ką nors padaryti “labai skubiai”. Dabar patikėtas užduotis skaidome į mažesnius veiksmus ir planuojame, kiek kuriam darbui skirsime laiko, ką atliksime šią savaitę, o ką atidėsime. Kiekvieną darbą surašome ant lipnių lapelių ir matome, kaip jie atliekami, ką spėjame laiku, o ką darome kitaip nei planavome, – sako Giedrė.

“Agile” metodologijai priklauso “Scrum” darbų planavimo ir vykdymo sistema. Ją taikantis “Prototechnikos” programuotojas Marius Ižganaitis sako, kad mokymuose įgytos žinios padeda visus darbus atlikti iš eilės ir nenuklysti nuo iš anksto suplanuotos sistemos.

Su klientais daugiausiai bendraujantys “Prototechnikos” specialistai dalyvauja klientų aptarnavimo gerinimo ir konfliktų valdymo mokymuose. Jie pastebi, kad įgytas žinias taiko ir darbe, ir bendraudami su kolegomis.

Europos Sąjungos struktūrinių fondų iš dalies finansuojamame kvalifikacijos ugdymo projekte “Prototechnika” vadovų ir darbuotojų profesinės kvalifikacijos tobulinimas” (Nr. VP1-1.1-SADM-01-K-01-014) dalyvauja įmonės darbuotojai ir vadovai. Projektu siekiama didinti darbuotojų profesinę kvalifikaciją, įmonių veiklos efektyvumą, skatinti sėkmingą bendrovių augimą ir aktyviai kurti naujus IT produktus, pagerinti teikiamų paslaugų kokybę.

 

Atgal į sąrašą
Į viršų