Laikai, kai ryšių su klientais valdymas buvo tik tiesioginė komunikacija „akis į akį“, paštu buvo siunčiamos sąskaitos ar laiškai, ranka pildomos apklausų anketos – jau seniai praėjo. Verslininkų darbą šiandien gerina įvairiausi įrankiai tinkle, programinė įranga ar kt. įvairios priemonės. Būdą mažesnėms ar vidutinėms įmonėms savo darbui paspartinti ir ryšį su klientais sustiprinti siūlo ir Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos institutas. Vykdyto projekto metu universiteto atstovai sulietuvino klientų ryšių valdymo
programą „Vtiger“, kuria naudotis leis nemokamai, visiems norintiems.
„Fraze „klientas visada teisus“ argumentuoti bandantys klientai dažnai nebesulaukia norimo rezultato. Dar prieš kurį laiką tai buvo pagrindinė taisyklė klientų aptarnavime, bet šiandien turimi ištekliai leidžia verslo atstovams į savo klientus pažvelgti atidžiau, – sako projekto partnerė Skaidra Vaicekauskienė, Informacijos technologijų mokymo centro (ITMC) direktorė. – Informacinės technologijos leidžia stebėti ir analizuoti rūpimos auditorijos įpročius, tad frazė, kuri tarsi garantuodavo teisę į bet ką, tampa neveiksni – verslo atstovas, išanalizavęs savo tikslinio kliento „portretą“, lengvai atskirs naudos sau bet kokia kaina siekiantį žmogų“.
Pasak jos, tinkama programinė įranga gali tapti puikiu būdu padidinti įmonės valdymo efektyvumą, ypač, jei bendradarbiaujama su užsienio įmonėmis, kur ryšių su klientais valdymo procesą jau senokai reguliuoja įdiegtos sistemos. „Naudodama klientų ryšių valdymo programą įmonė gali paspartinti pardavimus, pagerinti įvairius rinkodaros procesus, geriau pasirūpinti klientais bei lengviau stebėti savo veiklą – tai tikrai nemaža paspirtis įmonės valdyme“, – sako S. Vaicekauskienė.
Vilniaus universitetas kompiuterinę programą „Vtiger“ parengė vykdomo projekto „Visuomenei aktualios programinės įrangos lokalizavimas, programoms reikalingų priemonių sukūrimas“ metu. Tai – viena iš keturių sulietuvintų programų, kuriomis bus galima naudotis nemokamai. Projekto partnerei S. Vaicekauskienei pritaria ir projekto vadovė prof. Valentina Dagienė, kuri teigia, kad ryšių su klientais valdymo programa puikiai tiks mažesnėms ar vidutinio dydžio įmonėms. „Naudodamiesi ja įmonės darbuotojai galės automatizuoti didžiąją dalį įmonei aktualių procesų, todėl bus užtikrinamas sklandesnis darbas. Galima ne tik siųsti automatinius reklamos laiškus, bet ir sukurti klientų savitarnos portalą ar tiesiog kalendoriuje patogiai stebėti įmonės veiklas. Tai efektyvi, nesudėtinga naudotis, darbu „debesyje“ pagrįsta programa“, – sako prof. V. Dagienė.
Pasak S. Vaicekauskienės, kaip pasirinkti tinkamiausią įmonei programą – kiekvieno individualus sprendimas. „Pirmiausia reikėtų išanalizuoti įmonės veiklą, galimybes, poreikius ir tuomet pasirinkti programą, kuri geriausiai atitiks visus lūkesčius ir bus išnaudojama tikslingai. Pasitaiko atvejų, kai visi įmonės ryšių su klientais valdymo procesai perkeliami į sistemą automatizuotam darbui, tačiau neišnaudojama daug programos siūlomų galimybių arba pamirštama, kad programa pati viena nedirbs – reikia ir darbuotojų aktyvaus įsitraukimo“, – pastebi ITMC direktorė.
Prof. V. Dagienė atkreipia dėmesį, kad Matematikos ir informatikos instituto sulietuvinta programa yra efektyvi, nesudėtinga naudotis ir turi daug galimybių, kurių viena – darbas „debesijoje“. Sistema naudojama daugelyje šalių ir yra išversta į 13 kalbų. „Vtiger“ turi daug nemokamų ir vartotojui patrauklių papildinių, pavyzdžiui, galima sąsaja su „Google“ disku, taip pat su įvairiomis svetainių kūrimo sistemomis: „Prestashop“, kuri dažnai naudojama kuriant e. parduotuves, „Wordpress“, „Joomla“, taip pat „Outlook“ ir kt.