Lietuvių įkurta tarptautinė elektroninių parduotuvių nuomos paslaugų teikėja „Getshopin.lt“ buvo atrinkta dalyvauti interneto milžinės „Google“ rengiamame konkurse „Adopt a Startup“. „Google“ organizuojame konkurse šiemet pirmą kartą susirungė startuoliai iš visų Europos šalių – iki šiol konkursas dvejus metus vyko tik Airijoje.
Šią savaitę prasidėjusiose 12 savaičių mentorystės programoje startuoliai tobulins skaitmenines strategijas bei verslo plėtros planus.
Lietuvių įkurtą startuolį mokys „Google“ ekspertai
Andrius Čepkus
„Kiekvienam startuoliui programoje priskirta „Google“ ekspertų komanda. Finaliniame etape startuoliai savo strategijas pristatys pagrindiniame „Google“ Europos biure Dubline vadovams bei turės galimybę apsilankyti pačioje būstinėje. Geriausiai pasirodęs startuolis bus įvertintas 10 tūkst. eurų prizu gruodį vyksiančiame finale. Tokie mokymai – unikali galimybė prisiliesti prie „Google“ produktų iš vidaus bei gauti grįžtamąjį ryšį, įžvalgas ir patarimus iš geriausių šios srities profesionalų“, – teigė „Getshopin.lt“ vadovas Andrius Čepkus. Be Lietuvos, į finalinį etapą dar pateko komandos iš Airijos, Danijos ir Bulgarijos. Kiekviena įmonė paraiškoje pristatė savo verslą, plėtros planus, pasiektus rezultatus.
„Verslo angelų fondo I“ investiciją pritraukęs startuolis šiemet aktyviai įžengė į tarptautinę rinką. Tarp svarbiausių etapų – po starto kovą Nigerijos rinkoje, birželį sėkmingai startuota Latvijoje, kurioje per kelis mėnesius jau atidaryta virš 800 parduotuvių.
„Lyginant latvius su lietuviais galima teigti, kad latviai atsargesni. Lietuviai, jei susidomi, jau po savaitės-dviejų turi visiškai sutvarkytą elektroninę parduotuvę kuri jau priima pirmus užsakymus, tuo tarpu latviai tam skiria mėnesį, kartais net du. Taip pat lietuviai gerokai imlesni rinkodarai, darbui su sistema, tuo tarpu latviams reikia nemažai palaikymo ir mokymų, susijusių su el. komercija“, – vertino A. Čepkus. Lietuvių tikslas šiuo metu – plėstis užsienio rinkose.
„Daugiausiai dėmesio dabar skiriame plėtrai ir partnerių paieškai. Bendrai mūsų platformoje visose šalyse, kuriose veikiame, jau yra sukurta daugiau nei 5 tūkst. elektroninių parduotuvių. Lietuvoje nuo vasario pabaigos esame atidarę daugiau nei 2600 parduotuvių. Žinoma, ne visos jos aktyvios, bet džiaugiamės, kad vis daugiau žmonių ir verslų pasineria į prekybą. Didžiausias iššūkis yra „atvesti“ žmones ar smulkias įmones į prekybos verslą. Vis dar matome daug stereotipų, kad tai sudėtinga ar reikia daug resursų“, – teigė A. Čepkus.
„Getshopin.lt“ kitąmet elektroninių parduotuvių nuomos paslaugas ketina teikti 10–15 pasaulio šalių. „Žvalgomės į Skandinavijos regioną, ten matome daug potencialo. Pavyzdžiui, Norvegijoje vienas gyventojas per metus išleidžia apie 2500 eurų, Suomijoje – apie 2000 eurų, tai 2–3 kartus daugiau nei Lietuvoje. Taip pat traukia Rytų šalys, tačiau kol kas tikslių šalių dar negalime atskleisti, nes vyksta derybos ir paieška daugelyje rinkų“, – teigė A. Čepkus.
Elektroninių parduotuvių nuomos teikėja „Getshopin.lt“ įkurta 2013 metais ir teigia paslaugas daugiau nei 5 tūkst. elektroninių parduotuvių. Įmonė siūlo elektroninių parduotuvių kūrimo ir valdymo, dizaino ir technologinius sprendimus, kurių reikia norint turėti profesionalią e. parduotuvę.