GPAIS įsigaliojo. Ką turėtumėte žinoti apie pereinamąjį laikotarpį? 

2018 01 19

Š.m. sausio 12 d. Seimas priėmė Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimo įstatymą, reglamentuojantį Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS) įvedimą. Teikti duomenis apie atliekų apskaitą privalo gamintojai ir importuotojai, rinkai tiekiantys apmokestinamus gaminius ir pakuotes, prekybos, pramonės įmonės, atliekų tvarkytojai, surinkėjai, perdirbėjai, atliekų eksportuotojai bei tarpininkai, užsiimantys atliekų prekyba.

Siekiant, kad įmonės sklandžiau prisitaikytų prie naujų reikalavimų, Aplinkos ministerija numatė 6 mėnesių pereinamąjį laikotarpį. Pagrindinė pereinamojo laikotarpio suteikimo priežastis yra integracijų nebuvimas. Jo metu įmonėms suteikiama laiko pasiruošti GPAIS ir verslo valdymo sistemų integracijas ir iki 2018 06 30 pateikti visus reikalaujamus duomenis.

Pereinamasis laikotarpis nereiškia GPAIS atidėjimo. Duomenys sistemoje turi būti suvesti iki šio laikotarpio pabaigos, o ne jam pasibaigus.

Ką svarbu žinoti apie pereinamąjį laikotarpį:

  • gamintojai ir importuotojai gali pasirinkti, kur kaupti duomenis: GPAIS arba kitose sistemose;
  • atliekų darytojai ir tvarkytojai apskaitos duomenis į GPAIS privalo suvesti ne rečiau kaip kartą per kalendorinį mėnesį. Taip pat turi būti suformuota kalendorinio ketvirčio apskaitos suvestinė;
  • visi subjektai privalo į GPAIS suvesti reikiamą informaciją ir duomenis iki pereinamojo laikotarpio pabaigos;
  • I ir II ketvirčio bei metinės ataskaitos už 2018 metus turės būti pateikiamos naudojantis GPAIS.

Nepaisant pereinamojo periodo, rekomenduojama rinkos dalyviams kuo anksčiau susipažinti su sistema, jos veikimo principais ir pasirengti sklandžiam darbui.

  • Užsiregistruokite GPAIS ir suteikite vartotojams reikalingas teises.
  • Susiveskite ir pasitikrinkite sutartis ir kitą informaciją.
  • Susiveskite gaminių / prekinių vienetų srautus.
  • Susiveskite dalį informacijos rankiniu būdu. Net jei jos nepateikinėsite ketvirčio ataskaitose, tai padės jums geriau suprasti, kokie yra GPAIS reikalavimai ir kaip sistema veikia.
  • Susisiekite su verslo valdymo sistemas prižiūrinčiais partneriais ir susitarkite dėl būsimų integracijų.

Aplinkos ministerija žada išplėsti GPAIS integracijų su verslo valdymo sistemomis skaičių. Planuojama daugiau integracijų gamintojams ir importuotojams bei dalinės integracijos atliekų tvarkytojams.

 

UAB „Softera Baltic“ yra paruošusi verslo valdymo sistemos Microsoft Dynamics NAV (toliau-NAV) integracijos su GPAIS sistema sprendimą gamintojams ir importuotojams, kurio pagalba gaminių ir pakuočių apskaitos duomenis iš NAV sistemos galima pateikti į GPAIS sistemą.

Sprendimo funkcionalumas apima:

  • gaminių ir pakuočių apskaitą;
  • ataskaitas rankiniam duomenų suvedimui į GPAIS;
  • suvestines ataskaitas;
  • gaminių ir pakuočių sąrašo integraciją su GPAIS;
  • gaminių tiekimo į rinką integracija su GPAIS (jei ateityje ministerija suteiks tokią galimybę).

 

Daugiau informacijos pardavimai@softera.lt | www.softera.lt |

softera

Atgal į sąrašą
Į viršų