Viena didžiausių šalies įmonių Lietuvos paštas įdiegė modernią informacinių technologijų (IT) pagalbos sistemą, kuri užtikrins sklandesnį kompanijos darbą ir dar aukštesnę teikiamų paslaugų kokybę. Į pažangią centralizuotą IT sutrikimų valdymo ir sprendimų stebėjimo sistemą bendrovė investavo daugiau kaip 250 tūkst. litų.
IT pagalbos sistemą (angl. Service Desk) Lietuvos pašte įdiegė IT paslaugų valdymo ir informacijos saugos bendrovė „Synergy Consulting“. Pasak bendrovės vadovo Tyrūno Jokubausko, įdiegti tokį sprendimą vienoje didžiausių Lietuvos įmonių, kuri turi ypač tankų padalinių tinklą visoje Lietuvoje, buvo nemenkas iššūkis. Naujoji sistema pradėjo veikti šį rugsėjį, o per ateinančius metus bus įdiegtos papildomos jos funkcijos.
„Valdome daugiau kaip 700 paštų ir 185 „PayPost“ skyrius visoje šalyje, o bendrovėje dirba per 6 tūkst. darbuotojų. Kas mėnesį Lietuvos pašto paslaugomis pasinaudoja daugiau kaip 800 tūkst. gyventojų, todėl labai svarbu, kad visi procesai vyktų sklandžiai. Viena svarbiausių grandžių, užtikrinančių sklandų Lietuvos pašto darbą – tinkamai funkcionuojančios IT sistemos“, – teigia Saulius Jastiuginas, Lietuvos pašto Informacinių technologijų departamento vadovas.
Pasak S. Jastiugino, per pastaruosius kelerius metus Lietuvos pašto teikiamų paslaugų skaičius gerokai išaugo, – šiuo metu bendrovė siūlo ne tik tradicines pašto, bet ir įvairias finansines, elektronines paslaugas, – todėl nuspręsta įdiegti pažangią IT pagalbos sistemą. Lietuvos pašto darbuotojams skirta IT pagalbos sistema yra paremta ITIL (angl. Information Technology Infrastructure Library) metodologija. Tai – labiausiai pasaulyje paplitusi verslo valdymo
praktika, kuri leidžia optimizuoti darbo procesus, užtikrinti paslaugų kokybę.
Anot „Synergy Consulting“ vadovo T. Jokubausko, dauguma verslo procesų priklauso nuo pažangių ir patikimai veikiančių informacinių technologijų, todėl Lietuvos paštas skiria didelį dėmesį geriausių pasaulio praktikų įsisavinimui. „Įmonėje įdiegėme ir pašto veiklai pritaikėme pažangų sprendimą, leisiantį efektyviau valdyti ir greičiau šalinti IT paslaugų sutrikimus. Tai padės didinti klientų aptarnavimo greitį ir kokybę. Remdamiesi gauta informacija Lietuvos pašto IT departamentas ir kiti padaliniai galės priimti tinkamus sprendimus, lengviau identifikuoti paslaugų gerinimo galimybes“, – pasakoja T. Jokubauskas.
Įdiegus naują sprendimą, Lietuvos pašto darbuotojams bus teikiama centralizuota IT pagalba. Darbuotojai pastebėtus IT sutrikimus galės registruoti vieno langelio principu, o sutrikimų šalinimas vyks pagal griežtai standartizuotas procedūras. Sutrikimų sprendimas bus operatyviai paskirstomas IT departamento darbuotojams ne tik pagal sutrikimų daromą neigiamą įtaką įmonės veiklai, bet ir atsižvelgiant į regioną, specialistų kompetenciją ir pageidaujamą sprendimo laiką. Darbuotojai galės stebėti sutrikimų šalinimo eigą ir bus operatyviai informuojami apie jų sprendimą.
Lietuvos pašto IT departamento vadovo S. Jastiugino teigimu, įdiegta sistema bus taikoma ne tik sutrikimams šalinti, bet ir pakeitimams planuoti, sugaišto laiko apskaitai, specialistams valdyti ir kasdienėms užduotims paskirstyti. Sistemoje kaupiama informacija leis gerinti IT priežiūrą ir tobulinimą, planuoti IT specialistų poreikį ir kompetenciją. Taip organizuota IT departamento veikla leis užtikrinti savalaikį ir efektyvų visų sistemų atnaujinimą ir tobulinimą, užtikrins sklandų ir nepertraukiamą paslaugų tiekimą įmonės klientams.