Informacijos šaltinis: Unicenter
Šiuolaikinių telekomunikacijų sprendimus diegiantys specialistai pastebi, kad žemiausios grandies įmonių darbuotojai priešinasi arba dažnai nėra patenkinti naujųjų technologijų įvedimu jų darbovietėse. Dažniausiai toks požiūris atsiranda dėl nuomonės, jog tokiu būdu yra mažinamas darbo vietų skaičius. Tačiau specialistai spėja, kad darbo vietų skaičius ateityje iš principo neturėtų mažėti, bet naujųjų technologijų dėka gali akivaizdžiais keistis pats kasdienis verslo organizavimas. Pasak jų, kuo toliau, tuo labiau verslas turėtų tapti išskaidytas geografiškai.
“Dauguma naujųjų technologijų sprendimų pradeda taupyti kaštus, be to, išryškėja darbuotojų daromos klaidos, todėl kartais šios technologijos ir paskatina sustabarėjusių, nebenorinčių mokytis darbuotojų kaitą. Tačiau tai – tikrai ne taisyklė. Be to, turėtume pradėti visiškai kitaip įsivaizduoti ateities verslo modelius. Ateities verslas nebebus koncentruotas vienoje vietoje. Darbuotojai galės dirbti namuose, sode, dalis darbuotojų, ypač vadinamasis technologijas ar klientus aptarnaujantis personalas, dirbs kitose valstybėse. Pagrindiniai darbuotojai užsiims naujų idėjų vystymu ir įgyvendinimu”, – sako Laurynas Savickas, UAB “Telenordi”, teikiančios kontaktų centro paslaugas, direktorius.
Pasak jo, jau dabar technologijos leidžia įmonėms atsisakyti tam tikrų padalinių ir kai kurias verslo organizavimo dalis perduoti kitoms įmonėms. Viena iš tokių sričių – pardavimo vizitų organizavimas, kuris seniau priklausė įmonės vadybininkams, o šiuo metu – dažnai perduodamas kontaktų centrams, kurie užtikrina nuolatinį ir intensyvų skambinimą potencialiems klientams, aukštą kokybę, turi sukaupę dideles duomenų bazes bei gali teikti paslaugas įvairiomis kalbomis. Gana dažnai samdyti tokį kontaktų centrą – pigiau nei išlaikyti tokio tipo padalinį konkrečioje įmonėje.
Klientų aptarnavimo telefonu bei el. paštu perdavimas išoriniam kontaktų centrui, atsisakant įmonės vidinio klientų aptarnavimo skyriaus, jau daug metų yra tapęs įprasta Vakarų valstybių įmonių darbo priemone, didinančia klientų aptarnavimo efektyvumą. Lietuvos įmonės taip pat vis dažniau užsako tokias paslaugas ir džiaugiasi galimybe į klientų aptarnavimo liniją vienu metu prisiskambinti dideliam klientų skaičiui, specialistų užtikrinamais aukštais aptarnavimo standartais, sumažėjusiais darbuotojų kaštais, klientų aptarnavimu įvairiomis kalbomis, galimybe nuolat matyti statistinę informaciją apie skambučių srautus ir kt.
Kitas pavyzdys – daugybė įmonės sekretorių, kurias prieš dešimtmetį turėjo kone kiekvienas įmonės padalinys. Šiuo metu šias pareigybes gali atstoti virtualus asistentas, keliomis kalbomis priimantis skambučius bei el. laiškus, nukreipiantis juos į reikiamus skyrius, atsakantis į pagrindinius klausimus, telefonu bei el. paštu pateikiantis įvairią informaciją. Toks virtualus asistentas fiziškai dirba kitoje vietoje nei pati įmonė, tai reiškia, kad nors verslas išlaiko administratoriaus pareigybę, tačiau konkrečiai bendrovei nereikia investuoti į darbo vietos sukūrimą, technologinius darbo vietos sprendimus, atkrenta ir su darbuotojo išlaikymu susiję mokesčiai. Taip gali būti ženkliai taupomos įmonės lėšos.
L.Savicko nuomone, atsižvelgiant į šiuos būsimus verslo pokyčius, turėtų būti formuojama ir švietimo sistema. Ateities darbuotojo gebėjimai turi būti kuo glaudžiaus susiję su informacinėmis technologijomis, kurias jis galėtų valdyti ir atlikti darbą iš bet kurios kompiuterizuotos bei interneto prieigą turinčios vietos. Ne ką mažiau svarbus ir bent kelių užsienio kalbų mokėjimas bei gebėjimas jomis laisvai bendrauti. Jo nuomone, naujosios technologijos neatima darbo vietų, tiesiog žmonės turėtų persiorientuoti besikeičiančioje situacijoje.
UAB “Telenordi” priklauso informacinių technologijų bei telekomunikacijų įmonių grupei “Unicenter”, kuri dirba su daugiau nei 200 įvairaus dydžio įmonių ir organizacijų Lietuvoje bei aplinkinėse regiono valstybėse. Bendra įmonių grupės apyvarta praėjusiais metais siekė 5 mln. litų, šiemet planuojama gauti apie 7,5 mln. litų pajamų, o po trejų metų – 15 mln. litų. Šią nepriklausomų įmonių grupę šiuo metu sudaro 6 bendrovės: UAB “Tenesys”, UAB “IT dizaino sprendimai, UAB “Telenordi”, UAB “Zorvidas”, UAB “BPM Solutions” ir UAB “Viae Ventus”.