Informacijos šaltinis: UAB “Torus Solutions”; Elektronika.lt
Nors visi prekybininkai žino, kad labai svarbu, jog rinkoje paklausios prekės tinkamu laiku būtų reikiamoje vietoje, tačiau pastaruoju metu dažname prekybos centre gali išvysti tuščias lentynas ir nerasti reikalingos prekės. „Susitvarkius savo ūkyje ir tinkamai valdant atsargas galima išvengti tokių situacijų, kai atėjęs klientas ieško konkrečios prekės, o jos neradęs, renkasi kitą prekybos centrą ar pardavėją. Dažnu atveju prekybos įmonės ne tik praranda galimus pardavimus, bet ir kenčia dėl to, kad dažnas klientas kitą kartą jau rinksis kitus tiekėjus“, – įsitikinęs atsargų valdymo sprendimus kuriančios ir diegiančios bendrovės „Torus Solutions“ direktorius Andrius Maslauskas.
Pasak jo, pasaulio praktikoje yra paplitęs keletas atsargų valdymo modelių. Galima tiesiog prognozuoti, kiek ir kokių prekių reikės ateityje, taikyti „MinMax“ principą, kai didžiausias numatytas atsargų kiekis yra išparduodamas iki minimumo, o tuomet iš naujo užsakomas didžiausiais atsargų kiekis arba tiesiog reaguoti į paklausą. Šį metodą taiko „Torus Solutions“ diegdama atsargų valdymo sprendimus, kurie įgyvendinami, naudojant „Microsoft Dynamics AX“ platformą. „Iš pradžių yra peržiūrimi verslo procesai, o tada parengiama atsargų valdymo koncepcija. IT sprendimas yra tik koncepciją palaikantis įrankis, kad sprendimas būtų naudingas verslui: išskirtų prioritetines prekes, parodytų, kokius užsakymus reikia atlikti nedelsiant, kad, atsižvelgiant į rinkos poreikius, būtų užtikrinama reikiamų prekių pasiūla“, – paaiškina A. Maslauskas. Investicijos į siūlomą sistemą atsiperka vidutiniškai per 6 mėnesius.
Pasak A. Maslausko, kaip rodo įgyvendintų projektų pavyzdžiai, sukūrus tinkamą koncepciją ir įdiegus IT sprendimą, galima pagerinti įmonės rodiklius: sumažinti prarastus pardavimus ir turimas atsargas, nepaklausių prekių kiekį ir išlaisvinti įšaldytas finansines lėšas. „Įdiegus sistemą prarastų pardavimų sumažėja iki minimumo, nuolatos sekama, kokias prekes ir kokius jų kiekius reikia užsakyti ar pateikti į prekybos vietas, bei reaguoti į tokius atvejus nedelsiant. Tai leidžia pateikti reikiamas prekes, reikiamu laiku ir reikiamoje vietoje“, – sako valdymo sprendimus kuriančios ir diegiančios bendrovės vadovas.