Bendrovė „Samsung Electronics Baltics“ pranešė pristačiusi gyvenimo būdo indeksą LIVING, atskleidžiantį technologijų įtaką gyventojų įpročiams Baltijos šalyse.
Jis atskleidė, kad lietuviai labiausiai linkę nutraukti tarpusavio santykius naudodami technologijas. Baltijos šalyse keturi vyrai iš penkių gamina valgį ir tvarko namus. Technologijos ir internetas neleidžia vyresnės kartos atstovams jaustis vienišiems.
Pasak bendrovės atstovų, plataus masto gyvenimo būdo indeksas LIVING sukurtas bendradarbiaujant su rinkos tyrimų kompanija „GfK Custom Research Baltic“. Gyvenimo būdo indeksu tiriami visuomenės įpročiai skaitmeninėje eroje ir technologijų vaidmuo mūsų gyvenime. Baltijos šalyse atlikto tyrimo metu apklausta beveik 2200 respondentų. Nuo šiol tyrimas bus atliekamas du kartus per metus.
„Šiais laikais technologijos vaidina svarbų vaidmenį mūsų gyvenime. „Samsung“ gyvenimo būdo indekso LIVING tikslas yra atskleisti, kaip vystantis technologijoms keičiasi žmonių įpročiai ir kiek mes naudojamės technologijų suteikiamomis galimybėmis siekdami geresnės gyvenimo kokybės, jei, žinoma, iš viso tuo naudojamės, – teigė „Samsung“ korporatyvinės komunikacijos vadovė Iveta Bojare. – Pasitelkus rinkos tyrimų kompanijos „GfK Custom Research Baltic“ sudarytą gyvenimo būdo rodiklį, tiriamas technologijų vaidmuo mūsų kasdieniame gyvenime ir nagrinėjamos kelios temos – technologijos mūsų namuose, kasdienybėje ir darbe, darbo vietos mobilumas ir bendravimo šeimoje priemonės. Mes nuoširdžiai viliamės, kad gyvenimo būdo indeksas LIVING sudomins tas Baltijos šalių organizacijas, kurioms svarbu suprasti žmonių atvirumą technologijoms bei jų ir technologijų sąveiką.“
Pranešama, kad tyrimas atskleidė, kad vyresni nei 45 metų amžiaus žmonės ypač vertina technologijas. Net 84 proc. apklaustųjų teigė, kad galimybė susisiekti su šeimos nariais ar bendrauti internetu su išvykusiais į užsienį giminaičiais neleidžia jiems pasijusti vienišiems ar atskirtiems.
Didelė reikšmė teikiama technologijoms bendraujant ir su priešingos lyties atstovais. Tik 30 proc. lietuvių linkę nutraukti santykius su partneriu susitikę akis į akį. Tuo tarpu Latvijoje šis skaičius siekia 43 proc., o Estijoje net 50 proc. visų apklaustųjų. Lietuviai labiau nei estai ar latviai šiuo atveju yra linkę pasitelkti technologijas, 35 proc. jų norėtų nutraukti santykius skambučiu, 25 proc. – tekstine žinute.
Tačiau, pasak tyrimo, lietuviai yra gana šeimyniški ir šeimoje dalijasi namų ruošos darbus. 82 proc. tyrime dalyvavusių lietuvių vyrų teigė tvarkantys namus, skalbiantys drabužius ar plaunantys indus. 85 proc. vyrų gamina maistą sau ir savo šeimai. O Latvijoje tik apie 70 proc. apklaustų vyrų įsitraukia į namų ruošos darbus ar valgio gaminimą. Estijoje šis skaičius siekia 80 proc.
„Šis tyrimas suteikia mums unikalią galimybę pažvelgti į technologijų vaidmenį gyvenime, t. y. santykius šeimoje. Nors šiais laikais šeimos nariai gali gyventi tūkstantį kilometrų vienas nuo kito, technologijos padeda šiam fiziniam atstumui tapti trumpesniam, – sakė Laura Astrauskienė, „GfK Custom Research Baltic“ verslo plėtros vadovė. – Tuo tarpu vyresnės kartos žmonėms technologijos tapo esmine priemone, mažinančia vienatvės jausmą. Mokslinis tyrimas leidžia pažvelgti, kaip skirtingos kartos vertina ir naudoja naujausias technologijas. Pavyzdžiui, jaunoji karta vis mažiau žiūri televiziją tradiciniu būdu, o tam naudoja mobiliuosius įrenginius, kurie atspindi jų dinamišką gyvenimo būdą. Įdomu tai, kad šis tyrimas tam tikru būdu laužo ir stereotipus apie vyrų vaidmenį atliekant tradicinius namų ruošos darbus. Daugelis vyrų gamina valgyti ir tvarko namus.“
Plačiau skaitykite Balsas.lt