Kuris restorano vadovas nenorėtų, kad klientų aptarnavimas jo restorane būtų nepriekaištingai tobulas? Kuris niesiekia, kad situacija būtų kontroliuojama nuo to momento, kai klientas paskambino į restoraną ar įžengė į jį? Kada klientas bus pasodintas prie staliuko? Po kiek laiko padavėjas priims užsakymą? Kada patiekalas bus patiektas? O gal visi staliukai užimti ir reikės palaukti? Kiek laiko klientas lauks?
Jei restoranas nedidelis, klientų aptarnavimo procesas gali būti sėkmingai valdomas personalas patyrimo, intuicijos ir pastabumo dėka. Tačiau, jei restoranas didelis, turi keletą salių, o gal būt dar terasą lauke, neišvengiamos klaidos, nesusipratimai. Klientas nebūtinai išsakys savo nuomonę čia ir dabar, tačiau patirtas įspūdis įtakos jo apsisprendimą apsilankyti dar kartą ir rekomendacijas savo pažįstamų ratui. O restoranų versle komunikacija “iš lūpų į lūpas” yra labai svarbi.
Šiuos ir daugelį kitų klausimų padeda spręsti restoranų valdymo sistema MICROS. Ji savo klientams siūlo naudingą įrankį – stalų valdymo modulį. Stalų valdymo sistema yra paprasta, lengvai naudojama programinė įranga, kuri apjungia klientų pageidavimus, jų pasodinimo galimybes, bei aptarnaujantį personalą. Integruotas modulis leidžia rezervuoti staliukus, sudaryti laukiančiųjų sąrašą, stebėti staliukų statusą („užimtas“, „laisvas“, „klientai jau atsiskaitė“, „nešvarus“, „sutvarkytas“ ir t.t.), gauti išsamias ataskaitas. Jei restoranas yra prekybos centre ar kitoje judrioje vietoje, laukiančiųjų eilė gali matytis viešuose ekranuose, o klientams nebūtina sovėti ir laukti – jie gali būti pakviečiami prie savo užsakyto staliuko pranešimų gaviklio pagalba.
Staliukus galima rezervuoti telefonu arba virtualiai. Restorano internetinėje svetainėje atliktas užsakymas sąsajos pagalba pasiekia MICROS sistemą automatiškai ir tai ypač palengvina restorano operacijų su stalų užsakymais vykdymą. Stalų valdymo modulyje restorano veiklą galima skirstyti pagal sezonus – Kalėdos, Velykos, Joninės ar pan. Skirstymas laikotarpiais suteikia galimybę geriau tvarkyti verslą bei pataria, kuriuo periodu reiktų skirti daugiau žmogiškųjų išteklių grupių aptarnavimui, o kuriuo bus daug klientų, neužsisakiusių staliukų iš anksto.
Darbuotojui naudotis užsakymo moduliu yra labai paprasta. Kasos ekrane yra spalvotas salės planas, kuriame pažymėti stalai. Stalų kiekį pagal poreikį rankiniu būdu galima didinti arba mažinti. Modulis suteikia galimybę klientus skirstyti pagal norimus aspektus (vaikai, klientai su ypatingais poreikiais…), kad prieš šiems atvykstant būtų galima tikslinti reikalingas detales. Sistema nedelsiant praneša apie atvykusį stalą užsisakiusį klientą. Signalinio ženklo atsiradimo laikas yra nustatomas pagal restorano poreikį, o visi atlikti užsakymai yra matomi užsakymų lape.
Modulyje yra užsakymų statistika, skirta restorano vadovybei. Sistema generuoja atliktų ir ištrintų užsakymų peržiūrą, klientų buvimo laiką restorane, informaciją apie užsakymus. Galima peržiūrėti stalų užsakymus, gautus internetu ar kitais būdais.
Laukiančiųjų sąrašas:
– kliento įtraukimas į laukiančiųjų sąrašą rankiniu būdu arba per klientų duomenų bazę,
– kliento buvimo restorane laiko fiksavimas,
– staliukų pasirinkimas pagal savybes ar vietą restorane,
– laukimo laiko valdymas, remiantis skirtingais kriterijais,
– laukiančiųjų sąrašo atvaizdavimas klienui matomame ekrane.
Aptarnavimo valdymas:
– informacijos įvedimas į klientų duomenų bazę,
– kliento vardo susiejimas su kliento sąskaita, kai jis pasodinamas,
– kliento informavimas apie paruoštą staliuką per pranešimų gaviklių sistemą JTECH GuestAlert Pager,
– įrašo apie svečią sukūrimas, kai rezervavimas įvykdytas,
– specialių pageidavimų pridėjimas prie rezervacijos.
Staliukų valdymas:
– įvairios staliukų išdėstymo schemos,
– didelių renginių valdymas (stalų sujungimas ir kombinavimas),
– staliukų parinkimas pagal aptarnavimo zonas ir laukimo laiką,
– stalo inventoriaus valdymas pagal laiko periodus,
– sąsajos su trečiųjų šalių rezervacijų internetu sistema,
– vartotojui lengvai suvokiamas vaizdas ekrane.
Ataskaitos:
– kiekvieno kliento laukimo laikas,
– rezervacijų atsisakymo dažnumas,
– laikas nuo kliento atsisėdimo iki užsakymo priėmimo,
– sujungus su virtuvės monitorių sistema – pirmo kontakto su klientu ir pažado paruošti staliuką laikų fiksavimas, čekio uždarymo ir staliuko paruošimo kitam klientui laiko fiksavimas,
– sujungimas su “mymicros.net” (ataskaitų internetu) sistema,
– ataskaitos apie staliukus, optimalaus staliuko darbo ciklo nustatymas,
– kitų to paties dydžio staliukų suradimas.
Lietuvoje MICROS sistemas diegia ir prižiūri įgaliota gamintojo atstovė įmonė “Baltic Hotel and Restaurant Systems” (www.bhrs.info)