Įmonės naudoja įvairias informacinių technologijų sistemas, kaip pavyzdžiui įmonės išteklių planavimo sistemas, elektronines sąskaitas faktūras, ryšių su klientais valdymo. Pastarąją informacinių technologijų sistemą aptarsime plačiau.
Ryšių su klientais valdymo sistema, dar sutrumpintai vadinama CRM (iš ang. Customer Relationship Management) – tai informacinių technologijų sistema, skirta įmonės rinkodaros, pardavimų ir klientų aptarnavimo veiklai.
Dar ne taip seniai programinės įrangos licencijų pirkimas buvo beveik vienintelis būdas įsigyti reikiamas darbo kompiuteriu priemones. Laisvoji programinė įranga skyrėsi tik tuo, kad šių programų licencijos nieko nekainavo. Tačiau kompiuteriams tampant kasdieninio darbo priemonėmis, atsirado poreikis lankstesniam programinės įrangos licencijavimui.
Viena iš opiausių IT projektų problemų yra neplanuotai didėjantys projektų biudžetai ir vėlavimas. Užsakovai bando apsisaugoti fiksuotos kainos sutartimis bei baudomis už vėlavimą. Vykdytojai bando išvengti apimties didėjimo tobulindami reikalavimų pasikeitimų valdymą, reikalaudami papildomo laiko ir apmokėjimo pakeitimams atlikti. Deja šios priemonės dažniausiai problemos neišsprendžia, bet padidina užsakovo ir vykdytojo konfrontaciją. Norėdami kovoti su projektų trukmės ir biudžeto didėjimo problema turime suprasti ir pašalinti jos priežastis.
Įsivaizduokite, kad einate gatve ir pastebite atrakintą automobilį, kurio užvedimo spynelėje yra raktelis. Nors automobilis jums reikalingas ir turite visas galimybes jį pasisavinti, greičiausiai to nedarysite, nes už tokį veiksmą galite atsidurti už grotų.
Deja, požiūris į intelektualios nuosavybės vagystę dažnai būna kitoks. Ne tik namų vartotojai, bet ir daugelis smulkesnių įmonių naudojasi „piratinėmis“ programomis.
Sunku įsivaizduoti, bet programinės įrangos tobulinimas reikalauja kolektyvinių pastangų, kuriose sutelkiamos programuotojų, rašytojų ir grafikos autorių kūrybinės idėjos ir talentas. Kaip ir dauguma autorių teisių objektų, pvz. knygos, muzika ir filmai, kompiuterinė programinė įranga saugoma teisės aktų.
Programinė įranga tai kompiuterio vykdomų instrukcijų seka, skirta tam tikriems veiksmams atlikti. Dažniausiai tokia įranga parašoma naudojant programavimo kalbas, o vėliau kompiliuojant ar interpretuojant parašytą kodą. Klasifikuojant programinę įrangą, pirmiausia ją galima suskirstyti į dvi grupes: sisteminę (bendrąją) ir taikomąją.
Šiandien programinė įranga jau yra neatsiejama verslo dalis. Apskaitos kompiuterizavimas, turinio valdymas, elektroninė prekyba, ryšių su klientais valdymas – dažniausiai minimi terminai kalbant apie verslui skirtą programinę įrangą.
Reikiamo sprendimo paieška tampa iššūkiu programinės įrangos vartotojui, o neteisingai pasirinktas sprendimas gali net tik neatnešti žadėtos naudos ar kaštų sumažinimo, bet ir būti nuostolingas. Šiame straipsnyje pateiksime bendrus patarimus, kaip neapsirikti įsigyjant naują programinės įrangos sprendimą verslui.